Hoe kunnen wij je helpen? Neem contact op via sales@igopromo.nl|www.igopromo.nl

8 tips om op te vallen met jouw Direct Mail

Post, folders, weekbladen en prints. Je ontvangt ze dagelijks. Ondanks de digitalisering zijn post en prints nog altijd razend populair. De ontvanger scant direct wat wel en niet zijn interesse heeft. Valt jouw boodschap niet genoeg op, dan is de kans groot dat jouw mail ongeopend of ongelezen bij het oud papier beland. En dat wil je natuurlijk voorkomen. Je hebt geïnvesteerd in je campagne, belangrijke boodschap en klantcontact en verwacht een hoog ROI, een hoge lead en veel reacties.

Hoe zorg je ervoor dat jouw Direct Mail meteen opvalt tussen de stapel post? Hoe verhoog je jouw response rate? Het versturen van direct mail aan onze klanten leverde een positieve respons op. We geven je graag bruikbare tips.

8 tips voor een succesvolle Direct Mail

  1. Bepaal je doel en de boodschap.
  2. Laat de envelop direct opvallen; dit kan door het inzetten van een niet standaardformaat en een aantrekkelijke opdruk.
  3. Wil je de garantie dat jouw mail geopend wordt? Stuur een giveaway mee met je mailing. De zogenaamde ‘bobbel in de envelop’ maakt de ontvanger nieuwsgierig en verhoogt het openingspercentage enorm. Ook een pakketje wordt altijd geopend! Kies een giveaway die goed aansluit bij je campagne en doelgroep.
  4. Let bij het kiezen van een attentie op de grootte en het gewicht. Laat je goed voorlichten zodat de verzendkosten niet onverwacht hoog uitvallen.
  5. Stuur naast een Direct Mail ook een e-mail nieuwsbrief uit en plaats berichten op Social Media. Omni channel communication blijkt meer effectief en geeft nog een extra boost aan de respons.
  6. Wees verrassend en vernieuwend. Waarschijnlijk ben je creatiever dan je denkt. Ontdek de enorme keuze in giveaways en laat je hierdoor inspireren tot de leukste slogans. Laat je budget het toe, dan kun je een externe partij inschakelen voor het opzetten van je campagne.
  7. Maak de afstand tussen jou en je klant klein en noem in je mailing de klant bij naam. Wil je het nóg persoonlijker maken? Laat de giveaway bedrukken met de naam van je klant. Zo komt jouw bedrijf, product of boodschap niet alleen tijdens maar ook nog lang na het openen van de post in beeld.
  8. Zorg dat je data op orde is en segmenteer je klanten, zodat de jouw boodschap bij de juiste persoon/doelgroep terecht komt. Natuurlijk is iedereen blij met een attentie, maar je wilt natuurlijk wel respons. Verwerk retourzendingen direct in je systeem en overweeg een after sales campagne.

De cijfers wijzen een hoog ROI uit
Onze ervaringen met een direct mail in de vorm van een pakketje of de bobbel in de envelop zijn erg positief. Cijfers lieten een responsverbetering zien van maar liefst 50%. Het inzetten van omni channel communication blijkt nóg effectiever. Dit leverde zelfs 15% meer respons dan het enkel versturen van een print.

Op naar een nieuwe campagne?
Verdiep je in de vele mogelijkheden en ontdek het succes van een opvallende direct mail. Heel veel succes met de voorbereidingen.

Door | 2020-12-02T15:12:03+01:00 14 augustus 2019|The Experience of Giving!|