Hoe kunnen wij je helpen? Neem contact op via sales@igopromo.nl|www.igopromo.nl

Black Friday: tips voor je marketing!

Op de laatste vrijdag van november pakken veel webshops en winkels uit met de scherpste aanbiedingen voor Black Friday. En daar kun je als bedrijf eigenlijk niet in achterblijven. Maar hoe kun je nu opvallen tussen die aanbiedingen? Hoe kun je nóg meer uit deze dag halen op het gebied van marketing? Wij geven een aantal handige Black Friday tips in dit artikel. Lees snel verder om hier meer over te weten te komen.

Begin ruim vooraf met de voorbereidingen

Het is goed om tijdig te beginnen met de voorbereidingen voor de Black Friday campagne. Bedenk welke aanbiedingen je dit jaar wilt koppelen aan Black Friday. Mensen rekenen op hele goede deals, dus zorg ervoor dat je je doelgroep ook niet teleurstelt. Hoe origineler en scherper de acties zijn, hoe beter. Maak daarnaast een planning voor het promoten van deze aanbiedingen. Wanneer wil je starten met promoten? Doe dit niet te kort vooraf, anders verdwijnt het in de massa.

Laat je inspireren door Black Friday acties van anderen

Kijk als voorbeeld eens naar Black Friday acties van andere bedrijven en haal daar inspiratie uit voor je eigen Black Friday campagne. Bedenk op welke manier je je kunt onderscheiden van de ‘standaard’ Black Friday acties. Zo zijn er bedrijven die Black Friday niet alleen gebruiken om hun eigen omzet te boosten, maar om goede doelen te steunen door een deel van deze omzet hieraan te schenken. En naast je Black Friday aanbiedingen, kun je ook op een grappige manier inhaken op deze dag. Kijk maar eens naar de beste Black Friday inhakers volgens Coosto.

Stuur een Black Friday nieuwsbrief

Voor het promoten van de Black Friday aanbiedingen is een nieuwsbrief een heel goed middel. Maak mensen bijvoorbeeld nieuwsgierig door aan te geven dat ze een aantal goede Black Friday deals kunnen verwachten. Stuur ongeveer een week voor Black Friday een nieuwsbrief, een dag vooraf en in de ochtend op de dag zelf. Zo kunnen ze zeker niet vergeten om gebruik te maken van de speciale Black Friday aanbiedingen.

Maak er een ‘Black Weekend’ van

Op de vraag ‘Wanneer eindigt Black Friday?’ zou vrijdagnacht een goed antwoord zijn. Maar steeds vaker wordt Black Friday het hele weekend, vrijdag tot en met zondag, doorgetrokken. Eigenlijk dus een ‘Black Weekend’. En waarom zou je ook niet? Zo’n Black Friday weekend zorgt ervoor dat je klanten rustig de tijd hebben om de aanbiedingen te bekijken en te kopen. Niet iedereen is op vrijdag in de gelegenheid om te shoppen.

Ga voor Green Friday

Er zijn verschillende manieren waarop je als bedrijf een steentje kunt bijdragen aan het milieu. Om tijdens Black Friday meer aandacht te vragen voor het klimaat is Green Friday in het leven geroepen. Je kunt er als bedrijf ook voor kiezen om tijdens Black Friday korting te geven op je duurzame, groene producten. Zo creëer je zelf een ‘Green Friday’. Lees nog meer tips in het artikel over de stappen die je kunt zetten naar een duurzaam bedrijf en de tips voor het opzetten van een duurzame campagne. Bekijk ook het uitgebreide assortiment met duurzame producten van IGO Promo.

Boost je Black Friday campagne

Bedenk goed welke Black Friday campagnes je gaat inrichten om exposure te genereren voor je Black Friday aanbiedingen. Hiervoor kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van online Black Friday ads met behulp van Google AdWords en Google Display. Maar je kunt je aanbiedingen ook boosten via Facebook of Instagram. Kijk ook naar de mogelijkheden om bezoekers te retargeten die (nog) niets gekocht hebben. Zo worden ze eraan herinnerd en kopen ze misschien alsnog iets.

Maak een speciale actiepagina aan

Zorg er ruim vooraf voor dat je een speciale actiepagina hebt waarop al je Black Friday aanbiedingen duidelijk zichtbaar zijn. Door dit tijdig te doen, zorg je er ook voor dat Google deze pagina kan opnemen in de zoekresultaten. Wanneer je aanbiedingen nog niet bekend zijn, kun je ook alvast een teaser plaatsen zodat je de bezoekers een idee geeft wat ze kunnen verwachten met Black Friday. 

Geef een Black Friday cadeau bij iedere bestelling

Black Friday staat natuurlijk bekend om de kortingsacties. Maar je kunt (naast korting) ook een actie bedenken waarbij je een cadeau geeft bij iedere bestelling. Dat triggert je doelgroep nog meer om iets te bestellen. Denk bijvoorbeeld aan een leuke gadget zoals een powerbank met logo of een gratis katoenen draagtas met opdruk. Zo maak je je Black Friday actie nog interessanter!

Doe mee aan Cyber Monday

Black Friday is voorbij, en nu? Ga dan verder met Cyber Monday! Cyber Monday is de benaming voor de maandag na Black Friday. Deze dag is eigenlijk ontstaan als tegenhanger van Black Friday. Van oorsprong was Black Friday een dag waarop alleen ‘echte’ winkels korting hadden. Daarom hebben de webshops ‘Cyber Monday’ in het leven geroepen. Maar tegenwoordig is het meer een verlengstuk van Black Friday. Zeker gebruik van maken dus!


Met bovenstaande tips kun jij aan de slag om van Black Friday nóg een groter succes te maken! Wil je je brand extra promoten met bedrukte producten en heb je daar nog hulp bij nodig? Neem dan contact op met de medewerkers van IGO Promo. Wij helpen je graag met de perfecte promotieproducten om nog meer op te vallen!

2024-08-07T08:35:11+02:00 Door |