Yes! IGO Promo bestaat meer dan 75 jaar! Sinds het begin hebben wij altijd één missie gehad, deze is altijd hetzelfde gebleven. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat merken zich gemakkelijk kunnen uitdrukken via gepersonaliseerde geschenken. Hoe uit deze missie zich al jaren binnen ons bedrijf? Wat is er door de jaren heen veranderd? Wij vroegen het Jan Jacobs, die inmiddels al 45 jaar bij IGO werkt. En we vertellen in dit artikel ook waar we ons in de toekomst op gaan focussen.
Hoe het allemaal begon
In 1945 startte Martien Jonkers als één van de eersten een bedrijf op dat gericht was op de verkoop van bedrukte artikelen. Dat was meteen de basis voor de huidige dienstverlening: relatiegeschenken bedrukken voor ondernemers.
Wie daar alles over kan vertellen is Jan Jacobs, die inmiddels al 45 jaar bij IGO werkt: “Ik ben in 1976 begonnen toen wij met ons bedrijf in ‘de Mortel’ zaten. Toen bestond het warenhuis enkel nog uit wat houten rekjes, nu hebben wij 18.000 palletplaatsen. Tegenwoordig ben ik verantwoordelijk als Operator Warehouse”. Jan vertelt over het begin. Hoewel wij als bedrijf ontzettend veel in grootte gegroeid zijn, waarover later meer, is onze missie altijd hetzelfde gebleven. Namelijk; het bedrijven makkelijk maken om hun merk te versterken door het weggeven van relatiegeschenken. En het blijkt te werken.
Wist je dat… de afkorting IGO voor Internationale Geschenken Organisatie staat? De naam IGO Post is in 2017 gewijzigd naar IGO Promo.
Van toen naar nu
Het is tegenwoordig niet meer weg te denken uit onze maatschappij; wifi, mobiele telefoons, zoom-meetings, WhatsApp. Maar vroeger was dat heel anders. Jan vertelt: “In het begin hadden wij geen computer, geen e-mail of zelfs geen telefoons in het magazijn. Wij kregen toen één van de eerste draadloze telefoons uit China én werkten als één van de eerste bedrijven met een computer. Toen werden de werkzaamheden al een stuk makkelijker”. In de jaren ‘80 maakte IGO gebruik van direct marketing en verkochten we bijna al onze producten via catalogi. Dat bleek een gouden zet. In 1988 wordt er alleen nog maar verkocht door het versturen van een catalogus.
Wat hebben wij veel plaats hier!. Uiteindelijk is ons bedrijf nog drie keer verder uitgebouwd omdat er niet voldoende plaats was.
Vroeger werden de meeste werkzaamheden handmatig gedaan. ”In die tijd kwam alles ongemonteerd, personeel moest zelf nog de pennen monteren.” zegt Jan. “Nu komen de pennen uiteraard gemonteerd binnen. Echter worden nog steeds veel handelingen handmatig gedaan, zodat wij de échte kwaliteit kunnen blijven garanderen. Hierdoor kunnen wij ook zulke lage aantallen aanbieden als het gaat om de minimale bestelhoeveelheid.”
In 1992 verhuist IGO van de Mortel naar het huidige hoofdkantoor in Helmond. Jan weet nog goed wat hem als eerste opviel toen hij daar voor het eerst binnenkwam “Wat hebben wij veel plaats hier!. Uiteindelijk is ons bedrijf nog drie keer verder uitgebouwd omdat er niet voldoende plaats was. Van kantoor tot fabriek, alles zit onder één dak in het huidige pand.”
IGO Promo groeit nog steeds, en we zijn continu bezig onszelf te vernieuwen en ontwikkelen. Wat ook nodig is in deze markt. Zo focussen wij ons op een uitgebreid assortiment, de nieuwste trends en zijn we achter de schermen druk bezig om up-to-date te blijven met alle ontwikkelingen in ons vakgebied gebeurt er achter de schermen veel om bij de tijd te blijven.
Wist je dat.. IGO Promo inmiddels beschikt over een aanbod met 4600 verschillende producten en 250 productcategorieën? Op die manier hebben we voor iedereen het juiste product beschikbaar.
IGO goes international
IGO is niet alleen actief in Nederland, maar ook over de grenzen.. In 1984 wordt het eerste internationale kantoor geopend in België. Nu 37 jaar later zijn wij actief in 13 markten binnen Europa. Je kunt ons vinden in: Nederland, Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Ierland en UK. Hoewel wij groot vertegenwoordigd zijn in Europa streven we allemaal naar hetzelfde doel. Bedrijven motiveren om een gepersonaliseerd product aan hun klanten en medewerkers te geven. En dit alles doen wij op een persoonlijke manier, om iedereen stap voor stap, door het proces te begeleiden. Voor alle werknemers binnen IGO gelden dezelfde kernwaarden die belangrijk zijn. Het maakt niet uit welke functie je uitoefent Onze kernwaarden: informeel, gemakkelijk, ondersteunend, persoonlijk en kwaliteit zie je overal terug. En dat is niet het enige!
Wist je dat… IGO promo inmiddels actief is in 13 landen met 55 medewerkers van 11 nationaliteiten? Met ons team hebben kunnen we met trots zeggen dat we al meer dan 500.000 tevreden klanten hebben.
Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Wij geven prioriteit aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en breiden ons duurzame assortiment voortdurend uit. Bovendien doneren wij een percentage van elke bestelling die bij ons wordt geplaatst om bomen over de hele wereld te planten. Dit doen wij in samenwerking met One Tree Planted. Daarnaast werken wij samen met Senzer, een bedrijf dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ondersteunt om te integreren in banen waarin ze kunnen groeien. Wil jij een positieve indruk maken met jouw onderneming? Een relatiegeschenk met logo draagt bij aan een effectieve promotie. Kies je nog eens voor een duurzaam relatiegeschenk, dan laat je als bedrijf zien dat jij geeft om het milieu.
Wist je dat… IGO Promo inmiddels al 26.231 bomen geplant heeft via het IGO Green project? Hoe groter de bestelling, hoe meer bomen er worden geplant.
Klanten én werknemers motiveren
IGO Promo motiveert en inspireert klanten om een bedrukt artikel te schenken aan klanten en personeel. Dit doen we door ze professioneel en passend advies te geven vanuit onze klantenservice. Persoonlijk advies staat bij ons hoog in het vaandel. Ze wordt er per klant bekeken wat er het beste bij hun past. En mocht er een keer iets verkeerd zijn, dan bieden wij een oplossing aan die past bij onze klant.
De basis om klanten te motiveren en inspireren, ligt bij onze werknemers. Wij vinden het belangrijk dat de werknemers gezond zijn! Door iedere dag een stuk vers fruit aan te bieden, wekelijks bootcamp sessies te organiseren, health challenges en een fietsplan te introduceren proberen wij onze medewerkers te motiveren om gezond en fit te blijven.
Wist je dat… 79% van de werknemers productiever is op de dagen dat ze sporten? Lees hier meer over in het artikel ‘Zo krijg je medewerkers in beweging’.
Op naar het volgende jubileum
Als het aan ons ligt gaan wij de komende 25 jaar door met het versterken van merken. Uiteraard blijven wij niet stil zitten en gaan wij verder met groeien als E-commerce bedrijf. We blijven ons (duurzame) assortiment uitbreiden en leggen de focus op een sociale positie in de maatschappij. En het belangrijkste; onze service blijven verbeteren voor onze klanten.
Daarom ontvang je vanaf 1 september 75 dagen lang op minimaal 75 producten een hoge korting tot 75%!
75 jaar: dat vieren wij met korting!
IGO Promo gelooft in de kracht van relatiegeschenken en promotionele producten voor het versterken van merken en laat het 75-jarig bestaan niet zomaar voorbij gaan. Daarom ontvang je vanaf 1 september 75 dagen lang op minimaal 75 producten een hoge korting tot 75%. Profiteer tijdens de ‘75 jaar IGO kortingsdagen’ en laat je merk ook opvallen.