Waar het allemaal begon
IGO Promo is een internationaal bedrijf dat momenteel actief is in 13 Europese markten. Een bedrijf dat zich ál meer dan 75 jaar specialiseert in promotionele producten. Maar hoe is IGO Promo gegroeid van lokale speler tot internationaal familiebedrijf?
De oprichter van IGO Promo, Martien Jonkers, startte in 1945 in Nederland als één van de eersten een bedrijf dat gericht was op pennen met reclame-opdruk. Dit onder de naam ‘Jonkers Handelsonderneming’. Dat blijkt een succes! In 1961 werd de naam officieel gewijzigd naar IGO, Internationale Geschenken Organisatie. Hier wordt de basis gelegd voor onze huidige dienstverlening: relatiegeschenken bedrukken voor ondernemers.
De ontwikkeling naar IGO Post
Martien was een echte zakenman die continu op zoek was naar verbetering en uitbreiding van zijn assortiment met kantoorartikelen. Hij wist precies welke producten gewild waren op de markt en raakte gefascineerd door een nieuwe marktbenadering, namelijk het verkopen van catalogi in plaats van persoonlijke verkoop. De welbekende IGO Post ontstaat en de onderneming blijft groeien.
Op de vraag aan Martien Jonkers hoe hij de groei van zijn bedrijf zo heeft kunnen verwezenlijken geeft hij steevast als antwoord: “Je moet goede ideeën hebben, de goede mensen vinden om mee samen te werken en die mensen moeten op de juiste plaats zitten binnen je bedrijf.” Dit zijn woorden die tot op de dag van vandaag nog steeds van toepassing zijn.
Vanaf de jaren ‘80 breidt IGO Post uit in Europa met kantoren in België en Frankrijk. Vandaag de dag zijn wij actief in 13 markten: namelijk Nederland, België, Wallonië, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Noorwegen, Finland, Zweden, Denemarken, Ierland en Engeland.
IGO Promo!
We krijgen een nieuwe merknaam, IGO Promo, die beter past in het digitale tijdperk waarin we leven. Onze huisstijl wordt in een nieuw jasje gestoken. IGO is al een tijdje gevestigd op Haverdijk 5, het industrieterrein van Helmond. Tegenwoordig zijn wij een internationaal e-commerce bedrijf met een rijke historie. Dé expert op het gebied van het geven van relatiegeschenken en het versterken van relaties.
Wij investeren veel tijd en energie in het opbouwen van persoonlijke relaties en houden de belangen van onze klanten altijd nauwlettend in de gaten. We willen het onze klanten zo makkelijk mogelijk maken om hun merk te versterken. Dit doen wij door hen op een persoonlijke manier, stap voor stap, door het proces te begeleiden. Wij vinden het belangrijk om kwaliteitsproducten te leveren en authentiek te blijven. Geven zit al meer dan 75 jaar in ons DNA. En daar zijn we trots op!
Benieuwd hoe wij al meer dan 75 jaar het verschil proberen te maken?
Wij vinden het belangrijk dat je relaties kunt bouwen en behouden met behulp van promotie. Hoe zorg jij dat je zichtbaar bent als bedrijf in deze tijden? Met deze tips houd jij je medewerkers betrokken. Wist je dat wij al 75 jaar graag iets geven aan de maatschappij? Wij geven prioriteit aan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Daarnaast doneren wij een percentage van elke bestelling aan het planten van bomen. Dit doen wij in samenwerking met One Tree Planted. Op dit moment hebben wij al 26.231 bomen geplant! Verder werken we samen met Senzer, een bedrijf dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ondersteunt om te integreren in banen waarin ze kunnen groeien.
Onze kernwaarden; informeel, gemakkelijk, ondersteunend, persoonlijk en kwaliteit, passen daarom perfect bij ons.
Een duurzame missie
Het is onze missie om ervoor te zorgen dat merken zich gemakkelijk kunnen uitdrukken via gepersonaliseerde geschenken. Omdat het zo belangrijk is om verantwoord te ondernemen, breiden wij continue ons duurzame assortiment uit. Hierbij kijken we naar het duurzame productieproces en materialen. Zo weten wij zeker dat we de juiste producten verkopen.
We werken ook aan duurzame relaties met onze medewerkers. Wist je dat ons personeel gemiddeld 5,9 jaar werkt bij IGO? We zetten mensen en de samenleving hoog in het vaandel, ons succes hebben we aan hen te danken. Elke medewerker draagt zijn kennis, ervaring en talenten bij aan IGO. Zo stimuleren wij onze medewerkers door hen de vrijheid te geven om zich te ontwikkelen binnen onze organisatie.
Just like that.
Het klinkt zó gemakkelijk, en dat is het natuurlijk ook. Sinds wij gestart zijn in 1945 is onze missie altijd hetzelfde gebleven; het personaliseren en vereenvoudigen van geven. Just like that. Door onze klanten dagelijks een persoonlijke service te bieden, een goede kwaliteit te leveren en zorgen voor relatiegeschenken die indruk maken blijven wij gewoon onszelf. Wij ondersteunen bedrijven die hun merk kunnen versterken met bedrukte promotionele producten. Met ons ruime assortiment aan promotionele producten en relatiegeschenken is er altijd een perfect match. Onze ervaren medewerkers begeleiden onze klanten stap voor stap door het proces.
Wij begrijpen de kracht van het geven. En het allerbelangrijkste: we moedigen onze klanten aan om hun medewerkers en relaties ook iets te geven. We hebben niet voor niets 500.000 tevreden klanten!