Jouw promotie onlosmakelijk verbonden met prestatie, sport en beweging

Steeds meer zijn we ons bewust van ons lichaam, voeding, beweging en gezondheid.  We willen gezond zijn en zo lang mogelijk actief en fit blijven. Maar daar moeten we wel wat voor doen. Sportscholen zien hun ledenaantal groeien en sportverenigingen blijven in trek. Je ziet steeds meer mensen initiatieven nemen zoals joggen en wandelen. Hoe kun je hier als ondernemer op inspelen? Hoe kun je jouw klanten en medewerkers motiveren gezond te eten, meer te bewegen en hoe kun je dit op een goede manier combineren jouw naamsbekendheid of aandacht voor je product? Er zijn verschillende mogelijkheden. Wij geven je drie tips om het onderwerp gezond & sportief in te zetten voor promotie.

1. Draag bij aan een gezonde leefstijl van je medewerkers

  • Beschikt jouw bedrijf over een kantine? Zorg dan voor een aanbod van gezonde voeding.
  • Draag financieel bij aan een abonnement voor de sportschool.
  • Bied gratis fruit aan op de werkvloer.
  • Zorg voor goed ingerichte werkplekken.

Deze opties dragen duidelijk bij aan bewust eten en bewegen. Maar ze leveren niets op als het gaat om naamsbekendheid genereren. Je wilt laten zien dat jouw bedrijf staat voor de goede zaak. Hoe?

Beweeg je medewerker en klant tot een sportieve, gezonde leefstijl
  • Motiveer je medewerkers en je klanten door het geven van een bedrukte giveaway met een link naar beweging of gezondheid. Denk bijvoorbeeld aan een bedrukt sportshirt, een SaladeShaker, een stappenteller, een springtouw, een waterfles of een sporttas. Een leuke manier om je medewerkers en klanten te herinneren aan het belang van een gezonde leefstijl. Daarnaast wordt jouw promotie vanzelf uitgedragen in de sportschool, thuis en buiten.

2. Sport en promotie gaan hand in hand; reclame & sponsoring

Bij alle sporten zie je reclames op speelvelden en sponsornamen op outfits en langs parcours. In elke tak van sport is promotie van sponsors zichtbaar. Vooral bij professionals gaat hier, zowel nationaal als internationaal, veel geld in om. Een sponsor komt dan ook volop in beeld. Afhankelijk van je budget en belangen kun je kiezen voor het sponsoren van een lokale sportvereniging of nationale sportclub. Als sponsor van een lokale vereniging laat je zien dat je sport & beweging belangrijk vindt en kun je met een relatief kleine investering jezelf op de kaart zetten.  Je bent er dan van verzekerd dat jouw promotie in het oog gaat springen.

 Zichtbaar en in beweging!

Enkele tips en voordelen betreffende sponsoring
  • Bied voordeel aan een club of vereniging. Denk bijvoorbeeld aan een actie met 10% korting voor leden. Ook de club of vereniging gaat jouw voordeel uitdragen.
  • Plaats een advertentie in het clubblad en draag kort en krachtig je boodschap uit (liefst één tegelijk).
  • Wees zichtbaar tijdens een wedstrijd, bijvoorbeeld in de vorm van boarding reclame en/of beeldschermen.
  • Als sponsor wordt je logo en naam groot afgedrukt op wedstrijdkleding en clubshirts/-outfits. Dit is zichtbaar voor het team maar ook voor de supporter langs de lijn.
  • Jouw naam wordt genoemd als er wedstrijdverslagen in weekbladen verschijnen. In de bijbehorende foto’s van de sporter of wedstrijd komt jouw logo in beeld.
  • Sponsor achter de schermen maar wel in zicht van de vereniging; denk bijvoorbeeld aan het verstrekken van sporttassen, bidons, sporthanddoeken met opdruk van je logo, bedrijfsgegevens of boodschap.
  • Zorg voor leuke giveaways voor het publiek tijdens wedstrijden en evenementen. Supporters vinden het altijd leuk om iets te krijgen waarmee ze hun team kunnen aanmoedigen en verspreiden je boodschap vol enthousiasme.

Hetzelfde geldt voor sportevents. Marathons, voetbalcompetities en wandelmarsen trekken duizenden belangstellenden. Zorg ervoor dat je als bedrijf in het oog springt. Dit kan als sponsor van deelnemers aan events, maar ook door de aandacht te laten trekken door het publiek.

Als lichaam en geest in optimale conditie zijn, presteren we het best.

3. Ontspanning en verzorging, speel hier op in met jouw promotie

Na alle inspanningen van een drukke en hectische werkweek is het ook belangrijk om lichaam en geest wat rust te gunnen. Wanneer lichaam en geest in optimale conditie zijn, presteren we immers het best. Ook hier kun je aandacht aan besteden  in reclame-uitingen naar je klant.

Misschien denk je bij promotionele artikelen niet meteen aan verzorgingsartikelen. Toch vallen ze zeer goed in de smaak bij de ontvanger, juist omdat het geen standaard weggegevers zijn zoals keycords en pennen. Op beurzen, open dagen of events kun je verzorgingsproducten met jouw logo weggeven. Ook als relatiegeschenk doet een verzorgingsproduct het goed. Er is genoeg keuze voor elk budget, van goedkope lippenbalsem en praktische manicuresets tot luxe badjassen of een badlaken met jouw boodschap full colour in beeld.

Laat je inspireren door de diversiteit aan promotionele artikelen

Natuurlijk zijn er nog veel meer mogelijkheden. Je kunt het onderwerp gezond & sportief zo breed trekken als je wilt. Feit is dat promotionele producten bedrukt met jouw logo, quote of bedrijfsgegevens positief bijdragen aan A de bewustwording van de ontvanger en B het verhogen van jouw naamsbekendheid. Ga je op zoek naar promotionele producten dan kom je veel uiteenlopende artikelen tegen die jou vast inspireren tot creatieve ideeën en uiteindelijk leiden tot een succesvolle campagne.

Bekijk hier het assortiment sportartikelen
Door | 2017-11-28T14:02:23+00:00 1 maart 2017|Koopgidsen|